Kontrola povrchových vad MRO

Kontrola povrchových vad MRO

NDT povrchová kontrola pro letecký průmysl MRO

Doba a velikost skenované plochy jsou důležité parametry, které umožňují výrobcům leteckých komponentů vybrat správné nástroje pro detekci povrchu letadel. Pro údržbu, opravy a provoz (MRO) jsou dnes průmyslovým standardem vizuální kontrola a měřidla prohlubní pro nedestruktivní skenování povrchu za účelem detekce promáčklin, vrásek na kompozitních materiálech a kontroly spojovacích prvků. V tomto odvětví však čas znamená peníze, a čím déle je letadlo mimo provoz kvůli opravám, tím více času a příjmů se ztrácí. Dnes jsou k dispozici přesné 3D senzory, které umožňují provádět rychlé a přesné kontroly letadel během plánované údržby a posoudit poškození způsobené krupobitím nebo nárazem.

Společnost ZEISS vyvinula nástroje pro rychlou a snadnou kontrolu a kategorizaci promáčklin, vad a spár. Automatizované skenery ATOS a přenosné ruční skenery, které poskytují stovky tisíc 3D bodů, jsou ideálními nástroji pro odvětví údržby MRO. Nástroje ZEISS, které používají společnosti Airbus, Boeing, FAA a většina významných výrobců leteckých komponentů, splňují normy NADCAP a představují zlatý standard pro kontrolní systémy v tomto odvětví.

NDT řešení

Pro každý typ stavu, vady nebo aplikace nabízí ZEISS řešení nedestruktivního testování (NDT) pro optimální detekci promáčklin, než se stanou kritickými. Díky kompletní integraci do softwaru ZEISS INSPECT jsou tyto systémy snadno použitelné a měřicí proces je velice efektivní. Systémy jako flexibilní a robustní ATOS Compact Scan, inovativní ATOS 5, univerzální řada ScanBox a další jsou klíčem k optimální kontrole povrchu.

ATOS Compact Scan

Díky škálovatelné měřené ploše, integrovanému skenování a funkci sledování se ATOS Compact Scan ideálně přizpůsobí náročným úkolům měření povrchových vad. Tento mobilní skener lze nasadit v různých měřicích oblastech a během několika minut digitalizovat a analyzovat datové body. Kombinuje ikonické vlastnosti technologie ATOS v kompaktním balení a zajišťuje tak maximální přizpůsobivost pro různé aplikace, velikosti dílů a prostředí. Díky svým rozměrům jej lze použít téměř kdekoli, například v hangáru nebo na výrobní lince. Pomocí jeho skenovacích schopností a vytvoření digitálního dvojčete mohou týmy MRO provádět reverzní inženýrství komponent, když není k dispozici CAD model. Adaptabilní, přenosný, uživatelsky přívětivý – ATOS Compact Scan využívá rychlý sběr 3D dat ve vysokém rozlišení k odhalení povrchových vad v jakémkoli prostředí.

ATOS 5

ATOS 5 poskytuje vysoce přesná data v krátkém měřicím čase i za drsných podmínek, takže je ideální pro analýzu poškození způsobeného povětrnostními vlivy nebo pozemním podpůrným zařízením (GSE). Vylepšené měřicí objemy spolu s vysokým rozlišením kamer umožňují menší počet měření, takže lze zachytit velké měřené plochy bez ztráty kvality nebo přesnosti. Celoplošná 3D měřená data umožňují komplexní kontrolu procesů a kvality vizualizací skrytých chyb, čímž se zrychlují procesy údržby, oprav a renovace (MRO) a zkracují prostoje letadel. Tento skener lze dokonce optimalizovat pro různé velikosti součástí. Kvalita dat se zobrazuje v přesných detailech 3D modelů, které odhalují promáčkliny, praskliny, nerovnosti a spáry, vrásky na kompozitních materiálech a mnoho dalších potenciálních defektů. S rychlostí 0,2 sekundy na sken překonává ATOS 5 očekávání, pokud jde o rychlost a kvalitu sběru dat o povrchových vadách.

ScanBox Series 6 & 7

ScanBox zahrnuje řešení dva v jednom pro nedestruktivní kontrolu povrchových vad. Tyto plně automatizované a na operátoru nezávislé systémy jsou díky velkému zornému poli a přizpůsobitelným možnostem měření pro analýzu celé plochy komponentů mimořádně univerzální.

Jsou vybaveny intuitivním uživatelským rozhraním, které poskytuje opakovatelné výsledky bez ohledu na odborné znalosti operátora. Oba modely umožňují týmům údržby a oprav rychle detekovat a měřit vady s vysokým rozlišením detailů a integrují také 3D vizualizaci v reálném čase prostřednictvím ZEISS INSPECT Airfoil. Systémy ATOS ScanBox, vybavené výkonným skenerem ATOS 5X nebo vysokým rozlišením ATOS 5, nabízejí řešení schválená OEM, která zjednodušují procesy kontroly MRO, zrychlují je a zvyšují návratnost investic.

Optimalizovaný kontrolní software

ZEISS INSPECT Airfoil je špičkový inspekční software, který lze využít k detekci a analýze různých povrchových vad u letadel. Kromě funkcí pro detekci povrchových vad software také řídí kontrolu kvality a poskytuje vynikající data, která pomáhají při reverzním inženýrství. Mezi standardní funkce softwaru patří speciální pracovní postup pro identifikaci promáčklin a automatické generování reportů, což zjednodušuje a zefektivňuje celý proces. Ať jste zkušený odborník nebo začínající uživatel, toto řešení vám díky snadno použitelnému pracovnímu postupu a postupnému výukovému procesu poskytne opakovatelné výsledky.
  • ZEISS INSPECT Airfoil může k detekci vad používat specifické směrnice výrobce
  • Využívá rozšířenou realitu (AR) k projekci výsledků kontroly přímo na reálné objekty (pomocí tabletu), čímž vizualizuje povrchové vady na letadle v reálném čase
  • ZEISS INSPECT Airfoil generuje reporty automaticky, což šetří čas a potřebu školení
  • Díky vedeným pracovním postupům se dostanete od sběru dat ke kompletním měřicím reportům během několika minut
  • Identifikace promáčklin, 3D vizualizace poškozených oblastí a barevné mapy vad jsou standardní součástí softwaru, což maximalizuje efektivitu a zjednodušuje práci.

Použití

Poškození kroupami

Krupobití je velmi nepředvídatelný povětrnostní jev, který způsobuje největší škody na letadlech. Týmy údržby a oprav (MRO) musí rychle a přesně vyhodnotit poškození, aby se zkrátila doba odstávky a zvýšila návratnost investic do oprav. Řešení ZEISS kombinují celoplošná data s robustní univerzálností, aby bylo možné zaznamenat data ve většině podmínek a zachovat globální přesnost.

Plánovaná údržba

Všechna letadla vyžadují průběžné kontroly, aby byla zajištěna jejich bezpečnost a letová způsobilost. Týmy MRO potřebují řešení, které jim umožní ověřit, zda konkrétní komponenty splňují požadavky FAA, aby letadlo bylo způsobilé k letu. Technologie ZEISS poskytuje intuitivní software a řešení, která týmům umožňují vytvářet přizpůsobené reporty, reportovat výsledky v reálném čase a dokonce provádět reverzní inženýrství komponent, pokud chybí CAD modely.

Vliv pozemního podpůrného vybavení (GSE)

K poškození letadla nemusí dojít pouze během letu. Pozemní podpůrná zařízení (GSE) mohou poškodit vnější povrch letadla ještě před vzletem. Inspekční týmy musí posoudit vzniklé škody, jako jsou promáčkliny, vady a praskliny způsobené nástupními lávkami, servisními schodišti nebo i nákladními vozíky. S pomocí technologie ZEISS mohou týmy MRO analyzovat a identifikovat různé povrchové vady bez ztráty času, přesnosti nebo efektivity.

Řešení problémů.

Povrchové vady na letadlech mohou vést k selhání prvků nebo vybavení na palubě. Je nezbytné tyto vady odhalit dříve, než dosáhnou kritické velikosti. 3D skenování prokazatelně pomáhá týmům MRO rychle a efektivně řešit chyby v procesu opravy. Software a systémy ZEISS poskytují kompletní data, která umožňují týmům MRO získat podrobné informace o stavu součástí, odhalit chyby v jejich procesech a snížit náklady a prostoje díky včasné detekci vad.

Kontaktujte nás

Chcete se dozvědět více o našich řešení pro průmyslová odvětví? Velmi rádi vám poskytneme další informace nebo ukázku.

Potřebujete více informací?

Kontaktujte nás. Naši odborníci se s vámi spojí.

Formulář se načítá…

/ 4
Další krok:
  • Poptávka
  • Osobní údaje
  • Údaje o společnosti

Pokud chcete získat více informací o zpracování údajů ve společnosti ZEISS, přečtěte si prosím naše oznámení o ochraně osobních údajů.