
Podvozky a systémy letadel
Osvědčená 3D řešení pro letecké systémy
Letecké systémy, jako jsou např. přistávací zařízení, křidélka, jsou složité a jejich bezpečný provoz je zásadní pro zajištění bezpečnosti letadla a cestujících. Tyto díly jsou často vyráběny a montovány na různých místech a mají mnoho složitých geometrií, které je třeba zkontrolovat zevnitř i zvenku. Bezkontaktní 3D skenovací technologie umožňuje virtuálně kontrolovat díly z každého úhlu a zachytit každou hranu, aby se odhalily případné výrobní vady. Navíc nám umožňuje provést virtuální kontrolu montáže ještě předtím, než díl opustí výrobní linku, a zajistit tak jeho správnou montáž do finálního sestavení. 3D skenovací systémy ZEISS ATOS vytvářejí virtuální kopii (neboli digitální dvojče) s vysokým rozlišením a opakovatelností a krátkou dobou zpracování. ATOS je vybaven pokročilým hardwarem a inteligentním softwarem pro opakovatelná a přesná měření s flexibilitou a spolehlivostí procesu. Tyto optické 3D senzory jsou stále častěji využívány výrobci a subdodavateli leteckých komponentů, aby zefektivnili kontrolu podvozků a zvýšili bezpečnost letadel. Aircraft Systems Inspection ATOS 5 Landing Gear
Řešení
3D skenovací systémy ATOS vytvářejí virtuální kopii (neboli digitální dvojče) s vysokým rozlišením a opakovatelností a krátkou dobou zpracování. ATOS je vybaven pokročilým hardwarem a inteligentním softwarem pro opakovatelná a přesná měření s flexibilitou a spolehlivostí procesu. Tyto optické 3D senzory jsou stále častěji využívány výrobci a subdodavateli leteckých komponentů, aby zefektivnili kontrolu podvozků a zvýšili bezpečnost letadel.
Výroba
Letecké systémy se skládají z mnoha dílů, které je třeba před montáží řádně zkontrolovat, aby se ověřilo, že byly správně vyrobeny. Tyto díly mají mnoho zakřivení, která se obtížně měří pomocí dotykových sond nebo dokonce statických optických senzorů. Samozřejmě je vyžadována přesnost a rychlost. Automatizované flexibilní 3D měřicí systémy jsou řešením, které nejen umožňuje včasnou vizualizaci výrobních vad, ale také zvyšuje produktivitu výroby a eliminuje nejistotu při montáži komponentů.
Inovativní technologie
Technologie ATOS kombinuje vysokou přesnost s celoplošnými daty a díky výkonné kombinaci hardwaru a softwaru zvyšuje produktivitu v leteckém průmyslu. Od pohonů a nosníků až po kola využívá technologie ATOS 3D skenování modrým světlem a ZEISS INSPECT Airfoil pro ověření montáže a kvality během několika minut.

ScanBox Series 6
ScanBox Series 6 je navržen jako dokonalé řešení s funkcemi hromadného měření, bezkonkurenční dobou měření a celoplošným sběrem dat – to vše v jediném nastavení pro měření více dílů najednou. Díky automatizaci a rychlosti mohou výrobci OEM rychle měřit podvozky a zároveň splňovat požadavky na tolerance a překračovat standardy kvality. V kombinaci s funkcí Virtual Measuring Room (VMR) v ZEISS INSPECT Airfoil tato kombinace eliminuje odhady při ověřování montáže dílů a současně generuje digitální dvojče pro ověřování kvality během výrobních cyklů.
Běžné a generální opravy
Od vzletu až po přistání jsou systémy podvozku vystaveny značnému namáhání, protože představují hlavní oporu letadla na přistávací dráze. Pokud však dojde k jejich poškození nebo je třeba provést údržbu, náklady hradí výrobci originálního vybavení (OEM) a subdodavatelé. Navíc musí řešit problém reverzního inženýrství náhradních dílů, pokud nejsou k dispozici CAD soubory. Čím déle tedy trvá oprava, tím více času a peněz se ztratí. Výrobci letadel potřebují vysokorychlostní měřicí systémy a intuitivní software, které pomáhají zkrátit procesy údržby, oprav a generálních oprav a prodloužit životnost komponent podvozku.
Naše řešení
ATOS 5 posouvá vaše MRO procesy (údržby, oprav a renovace) leteckých systémů od preventivních na prediktivní. Tento produkt pro velkoobjemové měření dosahuje výsledků s přesností na mikrometry v rámci rychlých měřicích cyklů (při plném rozlišení a plné přesnosti měření). Působivá je jak jeho schopnost vytvářet bohatý datový cloud, tak i bezkonkurenční rychlost, díky níž se data mění v optimalizovatelné poznatky. V kombinaci s ZEISS Blade Inspect Pro odhaluje ATOS 5 skryté chyby a optimalizuje údržbové úkoly díky vysokému rozlišení kamery a schopnostem reverzního inženýrství. Podrobné informace a analýzy pomáhají snížit prostoje a maximalizovat náklady na opravy a návratnost investic.
Výzkum a vývoj
Letecké systémy, jako jsou podvozek, kormidla, klapky a křidélka, jsou konstruovány tak, aby odolávaly velkému zatížení a tvrdému přistání. Předtím, než jsou certifikovány pro použití, musí však projít intenzivními testy (únavovými i mezními), které prokazují jejich schopnost splňovat přísné požadavky na funkčnost, bezpečnost a životnost. Výrobci musí vědět, které části komponentů selžou v důsledku únavy materiálu. Fyzikální zkoušky nejsou proveditelné a instalace zkušebních zařízení může být nákladná , proto jsou optické měřicí systémy a vyhodnocovací software ideálním řešením pro testování.Osvědčené řešení pro testování
Technologie ARAMIS 3D je inovativní metoda testování pro ověřování simulačních metod a využívá nejnovější přístupy ve virtuálním testování k optimalizaci konstrukce leteckých systémů. Tento bezkontaktní systém lze snadno integrovat do testovacího zařízení a poskytuje data pro 3D posuny a deformace s vysokou přesností a správností. Pomocí bohatých dat mračna bodů a nástrojů pro strukturální analýzu jsou simulační a konstrukční procesy neustále optimalizovány, aby bylo zajištěno, že konstrukční díly splňují požadavky výrobce se systémem ARAMIS a softwarem ZEISS INSPECT Correlate.
Přeměna dat na užitečné informace
ZEISS INSPECT Correlate zjednodušuje pracovní postupy a urychluje nastavení testů, zatímco hardware určuje oblasti únavy nebo namáhání. Na rozdíl od běžných metod, jako jsou kabelové snímače nebo tenzometry, ARAMIS zaznamenává jak bodové, tak celoplošné trojrozměrné posuny a deformace. Díky těmto informacím mohou týmy výzkumu a vývoje přesně určit místa na konstrukci podvozku, kde začínají vznikat deformace. Inženýři tak získávají poznatky, které proměňují data z testování materiálů v konkurenční výhody a nové konstrukční koncepty.