Lopatka kompresoru
ZEISS AEROSPACE SOLUTIONS

Lopatka kompresoru

Dosažení účinnosti při konstrukci motorů

Kompresory leteckých motorů mají tisíce lopatek, každá o velikosti 25–200 mm. Vzhledem k tomu, že moderní konstrukce lopatek kompresorů vytvářejí tenčí a zkroucenější profily křídel, laťka přesnosti se neustále zvyšuje.​

I ta nejmenší nedokonalost na povrchu nebo odchylka v profilu lopatky kompresoru může nepříznivě ovlivnit proudění vzduchu, zhoršit výkon lopatek a snížit účinnost motoru. Celosvětová produkce těchto komponentů dosahuje milionů kusů ročně, což má za následek mnoho vrácení z důvodu údržby, oprav a generálních oprav (MRO). Proto je pro zajištění bezproblémového výrobního procesu nezbytné mít přesná měřicí a kontrolní řešení.

Řešení ZEISS pro lopatky kompresorů v celém výrobním procesu

Kvalita je klíčovým aspektem výrobního procesu lopatek kompresorů. Vzhledem k milionům dílů vyrobených každý rok a velmi krátkým dobám cyklů je bez pečlivého sledování riziko významných odchylek vysoké. Řešení ZEISS pro kvalitu zajišťují, že naši zákazníci v leteckém průmyslu mají perfektní vybavení pro zajištění kvality – přímo v místě výroby. Řešení kvality ZEISS díky vhodným softwarovým nástrojům poskytují výsledky měření v reálném čase, což umožňuje okamžitá nápravná opatření.

Projděte všechny kroky procesu

  • Proces kování

    Je neuvěřitelné, jak moderní stroje a softwarová analýza mohou hluboce ovlivnit tradiční procesy, jako je kování, a vést k významnému zlepšení produktivity a rychlosti přesných výsledků.​​

    Výzva​
    Zajištění shody nástroje a následných lopatek je kritickým úkolem. Technologie ZEISS hraje v tomto procesu klíčovou roli. ​

    Naše řešení​
    Technologie ZEISS vynikají v digitálním snímání a analýze shody lopatek a životnosti a opotřebení formy ve 2D a 3D.​


  • Frézování hrubého tvaru

    Vzhledem k variabilitě výkovku je hrubé frézování lopatky před jejím finálním obráběním kritickou součástí procesu!​

    Výzva​
    Hrubé frézování je rychlý proces v náročných podmínkách, představuje výzvu také pro měření a kontrolu.​​

    Naše řešení​
    V technologii ZEISS je dílenské vybavení navrženo tak, aby splňovalo požadavky na rychlost a zvládalo náročná prostředí ve výrobě.

  • Konečné obrábění

    Hrany lopatek mají správné poloměry pro výkon, tvar kořene pro uchycení k disku kompresoru a špička lopatky zabraňuje úniku stlačeného plynu.

    Výzva​
    Konečné obrábění je rychlý proces s malými tolerancemi u mnoha kritických prvků, vyžaduje špičkové řešení, jako je ZEISS PRISMO fortis.​​

    Naše řešení​
    ZEISS PRISMO fortis je stroj, který splňuje požadavky na finální obrábění lopatek kompresoru.

  • Validace

    Zajištění souladu s regulačními normami a normami OEM, jako jsou AS9102 nebo AS13003, je nezbytné. Naše řešení je navrženo tak, aby vám pomohlo splnit tyto přísné a komplexní požadavky.

    Výzva​
    Lopatka kompresoru má rozsáhlou sadu validačních požadavků pro prokázání letové způsobilosti.

    Naše řešení​

    • Vysoce přesná dotyková, optická a mikroskopická řešení pro validaci tisíců nezbytných charakteristik.
    • ZEISS Quality Suite pomáhá efektivně shromažďovat výsledky.
    • Speciální software, jako je ZEISS INSPECT Airfoil, umožňuje efektivní kvalifikaci každé charakteristiky na výkresech dílů nebo v jiných normách.
    Údržba, oprava a generální oprava (MRO)
    Údržba, oprava a generální oprava (MRO)

    Údržba, oprava a generální oprava (MRO)

    Prodloužení servisních a údržbových intervalů

    Jakmile je motor uveden do provozu, prochází pravidelnou kontrolou a údržbou. Letecké společnosti se snaží prodloužit intervaly mezi jednotlivými servisními prohlídkami, moderní 3D metrologie může proto pomoci servisním dílnám prodloužit životnost lopatek kompresoru nebo zkrátit dobu potřebnou pro každou servisní prohlídku.

    Lopatka kompresoru může vykazovat řadu vad, z nichž každá představuje vlastní problém. Tyto vady se mohou vyskytovat v různých zónách lopatky (A, B, C), na různých stranách lopatky (konvexní nebo konkávní) a na různých typech hran (náběžná nebo zadní). Patří mezi ně mimo jiné nedostatečná tětiva, zmenšená tloušťka a nerovný povrch lopatky.​

    Rozměrové vady​

    • Koroze a opotřebení lopatky.​
    • Promáčkliny nebo vrypy na povrchu lopatky.​
    • Hrubá deformace a tečení v porovnání s původním stavem lopatky.

    Kontaktujte nás

    Chcete se dozvědět více o našich řešení pro průmyslová odvětví? Velmi rádi vám poskytneme další informace nebo ukázku.

    Potřebujete více informací?

    Kontaktujte nás. Naši odborníci se s vámi spojí.

    Formulář se načítá…

    / 4
    Další krok:
    • Poptávka
    • Osobní údaje
    • Údaje o společnosti

    Pokud chcete získat více informací o zpracování údajů ve společnosti ZEISS, přečtěte si prosím naše oznámení o ochraně osobních údajů.