
Kontrola konstrukčních prvků
Jeden optický měřicí systém pro různé konstrukční prvky
Ať se jedná o vzlet letadla nebo nosnou raketu pro kosmické lodě, konstrukční pláště leteckých motorů plní několik funkcí. Dodávají motoru pevnost a tuhost při tahu, pomáhají také usměrňovat proud vzduchu pomocí vodicích lopatek, chrání před tepelným přetížením a v případě poruchy zachycují úlomky během letu. Tyto velmi složité konstrukční prvky se nacházejí v celém motoru, od kompresoru přes turbínu až po výfukovou část. Odvětví, které vyžaduje vysokou přesnost a zajištění kvality v co nejkratším čase, potřebuje komplexní řešení pro kontrolu všech vyráběných typů.
Neustálá snaha o optimalizaci procesů
Zákazníci z leteckého a kosmického průmyslu hledají stále možnosti optimalizace procesů, a proto potřebují jeden systém, který měří vše od odlitků přes obrobky až po složité komponenty. ATOS ScanBox je vybaven vysokorychlostními senzory s velkým měřicím polem a nabízí konfigurovatelné možnosti měření, což umožňuje rychlé měření vašich komponent. Tyto systémy certifikované podle NADCAP nebo určitých norem ISO mohou dokonce vylepšit vaše stávající procesy zjednodušením a zrychlením kontroly a redukcí zbytečných kroků a personální kapacity. ATOS ScanBox kombinuje to nejlepší z automatizace a integrace výkonné technologie modrého světla do jednoho zařízení a využívá tak všechny kapacity vaší měřicí místnosti.

ATOS ScanBox
ATOS ScanBox obsahuje automatizační řešení pro různé komponenty a splňuje tak různé požadavky. Řada ATOS ScanBox je standardní a rozměrově přizpůsobená vašim požadavkům na velikost dílů a propustnost; od menšího ATOS ScanBox 5108 pro komponenty o velikosti do 800 mm (ideální pro malé motory, např. ve vrtulnících) až po ATOS ScanBox Series 6 pro velké civilní motory, které umožňují měřit komponenty alternativně v jedné nebo obou pracovních oblastech, jako je ATOS ScanBox 6235.
Kryt
Kryty a ložiskové konstrukce se obvykle vyrábějí jako velké odlitky, které musí splnit tisíce požadavků na kontrolu, což při použití konvenčních dotykových metod často trvá několik hodin. Není to překvapivé, protože tyto díly mají tisíce prvků se složitou geometrií, které vyžadují přesnost a preciznost. Souřadnicové měřicí stroje musí měřit povrchy s volně tvarovaným profilem. Výrobci v leteckém a kosmickém průmyslu proto hledají řešení pro měření těchto velkých a složitých konstrukcí, která splní náročné požadavky tohoto odvětví a umožní splnit zakázky.Obrábění
Při obrábění v leteckém a kosmickém průmyslu, stejně jako v mnoha jiných odvětvích, se musí dodržovat přísné tolerance, minimalizovat zmetkovost a vytvořit optimální opakovatelný proces. Vysoce komplexní konstrukční díly a požadavky na vyšší výkon představují pro výrobce další výzvu: Čím déle trvá obrábění součásti, tím vyšší jsou ztráty produktivity a peněz. Optická měřicí technika nebo kombinace několika systémů zvyšuje efektivitu a výkon při zachování vysoké přesnosti a preciznosti. Tím splňuje současné požadavky trhu.

Výroba
Jednou z posledních fází výroby konstrukčních prvků pro letecký a kosmický průmysl je náročné obrábění komponentů. Aby byla zaručena maximální bezpečnost a výkon letadla, musí být výrobní proces prováděn vždy s extrémní přesností a pečlivostí. 3D data získaná optickou měřicí technikou jsou při kontrole rozmanitých a složitých průběhů svarů velmi dobrým doplňkem k ostatním měřicím technikám, zajišťují opakovatelnost a spolehlivost procesu. Výrobci se snažili najít 3D skener, který by jako komplexní řešení dokázal rychle a efektivně skenovat více komponentů z každého úhlu.