
Kontrola interiéru letadla
Optické 3D měření interiéru letadla
Od první třídy po ekonomickou třídu si chtějí cestující užít co nejvíce ze svého letu. Letecké společnosti soutěží, aby překonaly očekávání zákazníků, a to návrhem interiérů letadel, které optimalizují prostor a poskytují pohodlí, a zároveň zůstávají lehké, aby se snížila spotřeba paliva a náklady na materiál. Proto potřebují výrobci OEM v leteckém průmyslu vyšší kapacitu a rychlé časy kontroly, aby uspokojili poptávku, kterou manuální kontrolní systémy obvykle nezvládnou. Systém, který dokáže rychle a konzistentně poskytnout virtuální reprezentaci neboli digitální dvojče interiéru, je pro výrobce OEM v leteckém průmyslu nejlepší volbou.
Vnitřní panely a plastové díly
Vnitřní panely a odpovídající plastové díly musí být vyráběny rychle za konkurenceschopné náklady, jak to odpovídá potřebám leteckého průmyslu. Vnitřní panely musí splňovat jak estetické, tak i montážní standardy, pokud se týká zarovnání mezer a přesahu nebo povrchových nedokonalostí. Letecké společnosti akceptují pouze dokonalost. Plastové a kompozitní komponenty, jako jsou přepážky, boční panely a horní přihrádky, přispívají k celkové struktuře, bezpečnosti a estetice interiéru. Optické 3D skenery jsou ideální pro kontrolu těchto dílů, protože poskytují opakovatelná a přesná měření a nahrazují dlouhé a nespolehlivé vizuální kontroly.
Naše řešení
Výroba interiérových komponentů letadel spojuje to nejlepší z technologie ATOS: přesnost a rozlišení (kvalita a kvantita dat), bezkonkurenční rychlost měření a pokročilé kontrolní možnosti. Systémy ATOS, vybavené technologií modrého světla a automatizovaným zpracováním, jsou ideální pro skenování zakřivených panelů, nepravidelných dílů a povrchové geometrie interiérů, které by jinak při tradičních metodách měření stálo více času a peněz.
Sedadla
Sedadla jsou velmi důležitým prvkem z hlediska bezpečnosti a pohodlí cestujících, ale také faktorem nákladů a hmotnosti pro provozovatele. Dodavatelé leteckých společností vyrábějí tisíce sedadel se specifickými estetickými a komfortními standardy. S rostoucí výrobou úzkotrupých letadel s jednou uličkou jsou při hledání metod kontroly kvality na prvním místě opakovatelnost a přesnost. Automatizované inspekční systémy také umožňují výrobcům zvýšit produktivitu a zároveň snížit náklady a čas, uspokojit stále rostoucí poptávku a dokončit nevyřízené zakázky.
Systémy ATOS a ZEISS INSPECT Airfoil byly vyvinuty tak, aby zachytily 100 % geometrie povrchu sedadel letadel za poloviční čas a poloviční náklady oproti tradičním metodám. Vylepšené měřicí plochy v kombinaci s vysokým rozlišením zajišťují přesné a rychlé měření součástí sedadel, což zvyšuje kapacitu bez kompromisů v oblasti kvality nebo bezpečnostních standardů.
Přestavba interiéru (reverzní inženýrství)
V leteckém průmyslu jsou letadla pravidelně upravována a modernizována z původní konstrukce pro specifické účely. Proto nejsou dvě letadla nikdy stejná, bez ohledu na model nebo typ. Jelikož jsou modifikace jedinečné, přinášejí nové výzvy v měření celého letadla s ohledem na předchozí údržbu a opravy. Odkazování na původní výkresy výrobce tedy není snadné. Společnosti zabývající se údržbou a modernizací letadel využívají výhod optického 3D skenování, které snižuje počet iterací, čas a manuální práci, které by si vyžádaly tradiční měřicí systémy.
Naše řešení
Technologie ZEISS podporuje pracovní postup přestavby kabiny tím, že poskytuje kombinaci intuitivního softwaru (ZEISS INSPECT) a prvotřídních optických 3D senzorů (systémy ATOS). Využití vysokorychlostních senzorů ATOS s vysokým rozlišením umožňuje virtuální duplikaci skenovaných oblastí a vytvoření digitálního plánu (neboli digitálního dvojčete) interiéru v ZEISS INSPECT. S touto kombinací mohou dodavatelům leteckého průmyslu provádět konstrukční práce virtuálně, eliminovat chyby, minimalizovat čas strávený v letadle a zároveň maximalizovat zisk a produktivitu.