Carl Zeiss a fotografování

Jaká je souvislost mezi brýlovými čočkami a fotografickými čočkami?

Lidem se vždy líbilo udržovat vzpomínky zachycené v obrazové podobě a tato záliba trvá dodnes: pláž snů, kterou procházeli o dovolené, první dětský úsměv nebo partu rozjařených přátel na narozeninové oslavě. Díky dnešním, rychle se rozvíjejícím procesům digitálního zaznamenávání obrazů může teď kdokoli mít okamžitý přístup k fotografickému materiálu, který právě zachytil a může i nadále využívat. Vypadá to, jako by vše mohlo dělat snímky – od mobilních telefonů až po vysoce kvalitní zrcadlové fotografické přístroje. Klíčový hráč, který vám pomáhá získávat lepší fotografie: objektiv.

Carl Zeiss a fotografování

Kromě výroby brýlových čoček je společnost Carl Zeiss také lídrem v oblasti výroby objektivů pro amatérské a profesionální fotografování. V těchto oblastech, stejně jako v případě brýlových čoček, se preciznost a výkonnost objektivů podílí na procesu reprodukování obrazů.

Jak fotografování vzniklo?

Kolem roku 350 před naším letopočtem řečtí učenci objevili, že skrz malinký otvor v tmavé místnosti se vnější svět zobrazoval na protější stěnu jako příčně obrácený a převrácený vzhůru nohama.

Leonardo da Vinci použil výraz “kamera obskura” (černá komora), aby popsal tento fenomén kolem roku 1500. První skutečnou fotografii vytvořil Joseph Nicéphore Niépce v roce 1826. Francouz Louis Jacques Mandé Daguerre (1787-1851) a Angličan William Henry Fox Talbot (1800-1877) přispěli svými objevy ke zvýšení úrovně fotografie v první polovině 19. století.

Talbotův způsob „negativ/pozitiv“ umožnil provádění reprodukcí obrazů. Pařížská společnost Alphonse Giroux začala prodávat první dřevěné dagerrotypní fotoaparáty v roce 1839.

Teprve v osmdesátých letech devatenáctého století používání nových typů skla, které vyvinul Otto Schott, umožnilo vytváření čoček s vyšším výkonem. Ernst Abbé a Paul Rudolph využili tuto situaci k vyvinutí nových typů čoček v nově vytvořeném „oddělení fotografie“ společnosti Zeiss.

Carl Zeiss a fotografování

Famous brands, froZnámé značky, od mobilních telefonů Nokia až po výrobky Sony a Rollei, se spoléhají na objektivy ZEISS

Objektiv ZEISS Anastigmat® se objevil na trhu v roce 1889. Byl natolik technicky mimořádný, že během prvních deseti let se na celém světě prodalo 100 000 kusů těchto objektivů. Díky tomuto objektivu a později vyvinutým objektivům Planar® a Tessar® společnost Carl Zeiss zaujala vůdčí pozici v oblasti fotografické optiky, pozici, kterou udržuje dodnes a ze které vycházejí další inovace.

Nadále existuje poptávka po vysoce výkonných objektivech, a to nejen kvůli současnému rychlému rozvoji digitální fotografie. Společnost Carl Zeiss rovněž pokračuje v zápisech do historie: Známé značky, od mobilních telefonů Nokia až po výrobky Sony a Rollei, se spoléhají na objektivy Zeiss.

Na této webové stránce používáme cookies. Cookies jsou malé textové soubory, ukládané webovými stránkami na vašem počítači. Cookies jsou široce rozšířené a pomáhají stránky optimalizovaně prohlížet a zlepšit. Používáním naší stránky prohlašujete, že jste s tím srozuměni. více