Anatomie odstínu: sluneční brýle Franz ve stylu Mykita & Bernhard Willhelm

Všechno, co jste vždy chtěli vědět o slunečních brýlích, ale báli jste se zeptat

Jsou to oblíbené, okamžitě rozeznatelné doplňky celebrit. Každá celebrita je musí mít. Jaký je však příběh slunečních brýlí FRANZ? Nahlédněme za oponu značky MYKITA, která se skrývá za kultovními slunečními brýlemi.

Možná jste už zahlédli značku FRANZ na stránkách módních publikací, ve filmech, časopisů přinášejících drby nebo na stránkách vyhraněných designérských blogů. Společný design německého avantgardního módního návrháře Bernarda Willhelma a značkou  MYKITA, přestavuje kolekci slunečních brýlí FRANZ ve stylu „Pilot“. Tyto sluneční brýle jsou kombinací značkové obruby z kovu, která je lehká jako pírko, s elegantními zrcadlovými čočkami. Zde máte příležitost dozvědět se více o senzační limitované kolekci společnosti MYKITA.

MYKITA & Bernhard Willhelm

Německý designér Bernard Willhelm, který se proslavil svými barevnými, oduševnělými a energickými kolekcemi pro ženy i muže, posouvá hranice módy a uvažuje i o jiných věcech, než jen o oblečení. V spojitosti se společností MYKITA, se opět mluví i o Bernhardovi.

V roce 2003 čtyřčlenná skupina, jmenovitě Philipp Haffmans, Harald Gottschling, Daniel Haffmans and Moritz Krueger, založila v Berlíně společnost MYKITA, která postupně zvyšovala laťku v oblasti oční optiky. Přišli s vysoce inovativním a funkčním designem: jednoduché zástrčkové spoje, které činí složité letované spoje a šroubová spojení nepotřebnými, se spojují s obrubami lehkými jako pírko, které se vyřezávají z listu nerezavějící oceli a ohýbají se do požadované podoby. Ručně zhotovované obruby MYKITA představují nejnovější trend v oblasti uměleckých slunečních brýlí a korekčních brýlí.

Rozhovor s představiteli společnosti MYKITA

Hovořili jsme s představiteli společnosti MYKITA, konkrétně s Philippem Haffmansem, vedoucím sekce designu, a Xenií Degerovou, ředitelkou oddělení Marketing & PR.

Bernhard Willhelm je docela veselý člověk, zatímco výrobky MYKITA jsou známé pro jejich čistý a svěží vzhled. Co máte společného?


Philipp Haffmans: Podobně jako Bernard Willhelm se nesoustřeďujeme pouze na trh s oční optikou. Kromě podnikání existuje i jiný svět a společně s lidmi jako Bernhard je snadné tuto hranici překročit. A tam pak začíná svět zábavy.
Jak k této spolupráci došlo?

Xenia Degerová: Ve skutečnosti jsme od Bernharda obdrželi e-mail. Ptal se, zda by bylo pro nás zajímavé spolupracovat na kolekci pro jeho show nazvanou AW09, která se výjimečně konala v Berlíně namísto Paříže, kde obvykle bývá. Samozřejmě, že jsme se velmi zajímali o spolupráci s Bernhardem, protože vysoce respektujeme výsledky jeho práce a jsme velkými příznivci dosti bláznivého „Světa Bernharda Willhelma”. Když nám poslal jeho kolekci sedmnácti návrhů v lyžařském stylu, byli jsme nadšeni. Okamžitě to vlilo tvořivou sílu do našich žil. Pak už šlo všechno rychle: zkompletovali jsme kolekci vzorků za méně než dva měsíce.

Co bylo nejpodnětnější na spolupráci s Bernhardem Willhelmem?

Philipp Haffmans:Práce Bernharda Willhelma a Jutty Krausové stojí mimo tradiční módní kolotoč. V jejich světě je absurdnost normální. Tento pohled na svět umožňuje získat pocit nekomplikované a snadné spolupráce. Nekonečné diskuse o detailech se nekonají.

Co inspirovalo vznik slunečních brýlí FRANZ?

Anatomie stínu: sluneční brýle Franz ve stylu Mykita & Bernhard Willhelm

FRANZ by MYKITA & Bernhard Willhelm

Philipp Haffmans: Lyžování a kouzlo slalomu, hrdinské sjezdování, vytrvalost běžeckého lyžování a obdiv odvážných skokanů na Zimních olympijských hrách v Innsbrucku v roce 1976, to všechno poskytlo Bernhardu Willhelmovi inspiraci pro vytvoření kolekce pro muže. Tato kolekce přesně nevyjadřuje součásti lyžařského vybavení, spíše je to něco, co Bernhard Willhelm považuje za „pruhovaný hybrid“, který zdůrazňuje obojí: podstatu a styl. Za účelem doplnění jeho lyžařského vybavení spojil síly s námi, aby nakonec představil tři zrcadlové modely slunečních brýlí. Výsledkem je trojice obrub z kovového plechu ve stylu „Pilot“: model FRANZ, ale také modely SEPP a LUKE. Model FRANZ byl inspirován a pojmenován po legendárním sjezdovém šampionovi Franzi Klammerovi.

Můžete nám říci víc o vývoji designu modelu FRANZ?

Philipp Haffmans: Expanzivní, avšak skromný design je vědomým vzkazem pro nepřiměřenosti minulých výrobních způsobů. Chceme-li se vrátit zpět do minulosti, musíme si uvědomit, že tehdy technologie řezání laserem neexistovala. Proto některé styly vypadaly příliš robustní. Na základě používání našich výrobních postupů se tento pohled obrací do současnosti a díky tomu vytváříme nový designérský jazyk.

Pro sluneční brýle FRANZ dostáváte čočky od společnosti Carl Zeiss Vision. Řekněte nám však, jakou částí tvůrčího procesu tyto čočky jsou a jaký je jejich vliv na hotové sluneční brýle? Je to jako hříčka o slepici a vejci: máte pro specifický model předem vymyšlenou konkrétní barvu čočky a zrcadla nebo vidíte krásnou sluneční čočku a uvažujete: „Toto je výborné, inspirující, to by na slunečních brýlích vypadalo fantasticky. Cítím potřebu okamžitě udělat nějaký návrh!“?


Philipp Haffmans: V této kolekci hraje výběr čoček hlavní úlohu. Zrcadlové čočky skutečně zakrývají tvář uživatele tak, jako opona. Nějaký čas to trvalo, než se zájem o tento vzhled obnovil. Ve chvíli, kdy nás Bernard Willhelm oslovil, jsme už o této záležitosti diskutovali. A když přišel s nápady inspirovanými zimními olympijskými hrami, bylo to něco jako perfektní souznění. Souvislost s horami vnesla další obrazotvornost do našeho uvažování, například představu Reinholda Messnera stoupajícího na Mount Everest. Kvůli extrémním světelným podmínkám, které tam nahoře existují, je čočka zrcadlového typu nezbytnou součástí ochranného vybavení. Takto jedna věc vedla ke druhé a konečným výsledkem se staly objemné, zrcadlové pilotní tvary. K této řadě se mimochodem připojil další styl zvaný ALOIS, který se vyznačuje stejnou řečí designu, stejným využitím tvaru a podoby. Je proveden v extrémně barevných kombinacích, jako je jasně zelená se zeleným zrcadlem na čočce nebo hnědá s měkce hnědým zrcadlem.

Sluneční brýle FRANZ dosáhly ohromujícího úspěchu, když se staly kultovním doplňkem v seriálu Sex ve městě 2. Mezi tisíci módních prvků jsou sluneční brýle FRANZ jediným předmětem, který je vidět všude: Sarah Jessica Parker má sluneční brýle FRANZ na očích dokonce na filmovém plakátu a filmové upoutávce. Jak se sluneční brýle FRANZ ocitly na nose Sarah Jessica Parkerové? Byla Patricia Fieldsová, filmová kostýmová návrhářka, s vámi ve styku nebo to byla záležitost příjemného překvapení?


Xenia Degerová: Obdrželi jsme e-mail od produkčního oddělní společnosti Warner Brothers, v němž se nacházel dotaz, zda bychom měli zájem o dodání sady brýlí pro známý seriál. Ve svém soukromí Sarah Jessica Parker nosí náš model HEATHER. Ano, samozřejmě nás to zajímalo! Poslali jsme jim obruby, které Sarah Jessica Parkerová nosí a skutečně se ve filmu objevily – už jsme je viděli v nejnovější upoutávce. Navíc během našeho tiskového dne v naší agentuře pro styk s veřejností v Paříži Patricia Fieldsová uviděla sluneční brýle FRANZ a žádala jejich provedení ve všech barvách plus ve zvláštní barvě, stříbrné. Byli jsme velmi nadšení a poslali jsme je. V prvním dnu natáčení v září 2009 jsme uviděli, že zlaté sluneční brýle FRANZ byly použity v kostýmovém vybavení první scény, a to byla trefa! Bingo.

Philipp Haffmans: Při vytváření postavy Carrie v seriálu "Sex ve městě 2"®, měla Patricia Fieldsová konkrétní představu o barvách: bílou a zlatou. Bílé šaty doplňovaly zlaté boty, zlatý náhrdelník a zlatá spona od Chanel a u Mykity si našla zlatem pozlacené sluneční brýle. Myslím, že v té chvíli neexistovaly na trhu jiné obruby než právě tyto.

MYKITA pokračuje v nových směrech spolupráce: pracujete například společně s designérem Bent Angelo Jensenem z módní agentury nebo s Mariosem Schwabem. Existuje nějaký nový projekt, o kterém byste nám chtěli povědět?


Xenia Degerová: Rádi bychom spolupracovali i s dalšími designéry, protože to rozšiřuje představivost a nové nápady jdou dohromady se zábavnými výsledky. Společně s Romainem Kremerem jsme právě vyvinuli obrubu, která je více helmou, zvanou YURI. Ve skutečnosti se tento model vyznačuje malými otvory namísto čoček.

Philipp Haffmans: … a když lidé jako Lady Gaga se rádi skrývají za předměty, jaké jsou ty zmiňované výše, je to dokonce ještě zábavnější.

Na této webové stránce používáme cookies. Cookies jsou malé textové soubory, ukládané webovými stránkami na vašem počítači. Cookies jsou široce rozšířené a pomáhají stránky optimalizovaně prohlížet a zlepšit. Používáním naší stránky prohlašujete, že jste s tím srozuměni. více